Popularni postovi

22 veljače 2021

„Prvi posjet“ inspektora poreznom obvezniku - NOVOST 01.01.2021.



Novost je povratak inspektora u ispostave!

Novom organizacijom Porezne uprave od 8.rujna 2020.godine raspoređeno je 152 inspektora po ispostavama koji će među ostalim odrađivati novu mjeru „prvi posjet“.
Inspektori će obavljati poslove provjere – „prvi posjet“ poreznom obvezniku te poslove ostalih činjenica bitnih za oporezivanje:
 nadzor
 procjenu gospodarske snage novog poduzetnika
 povremenu provjeru podataka radi ažuriranja poreznih evidencija
 prikupljanje podataka bitnih za oporezivanje provjerom ili nadzorom na terenu
 praćenje fizičkih i pravnih osoba i njihov status obveznika poreza na dohodak ili dobit
 praćenje poduzetnika koji ostvaruju dohodak od najma i dohodak od iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima
 praćenje obveznika koji ostvaruju poticaje od poljoprivrede i šumarstva
 sudjelovanje u akcijama nadzora fiskalizacije
Posjet se primjenjuje od 1.siječnja 2021.godine kod novoosnovanih poreznih obveznika nakon upisa u RPO, no prema potrebi obavljat će se i periodične provjere promjene podataka bitnih za ažuriranje poreznih registara.
PRVI POSJET poreznom obvezniku
Postupanje prije odlaska u prvi posjet
Prema čl.83 OPZa inspektor je dužan obveznika obavijestiti o dolasku 15 dana prije obavljanja očevida telefonom ili elektroničkom poštom pri čemu treba naglasiti da se ne radi o poreznom nadzoru već o provjeri činjenica bitnih za oporezivanje.
Inspektor provjerava:
 na kojoj adresi posluje porezni obveznik
 ima li zaposlenih
 oglašava li se na tržištu
 je li obveznik u sustavu PDVa
 ima li obveznik PDV ID broj
 je li porezni obveznik poslovao ili trenutno posluje kao osnivač ili odgovorna osoba u nekom drugom društvu ili je vlasnik obrta, te ako da dodatno provjerava je li u poslovanju bilo
 stečaja i/ili likvidacije
 otpisa dugova
 suspendiranja ili odbijanja PDV ID broja
 poreznog nadzora (jesu li utvrđene nepravilnosti)
 povezanih društava
Prije dolaska poslat će upitnik kojeg porezni obveznik treba popuniti, a prilikom posjete će neposrednim opažanjem i razgovorom sa obveznikom zapisivati utvrđene činjenice.
UPITNIK
PITANJA ZA POREZNOG OBVEZNIKA KOD PRVOG POSJETA
Pitanja o poslovnom prostoru i zaposlenicima:
1. Obavlja li porezni obveznik djelatnost u vlastitom ili unajmljenom prostoru?
(priložiti vlasnički list/ugovor o najmu/kupoprodajni ugovor)
2. Detaljan opis poslovnog prostora (veličina prostora, opremljenost, npr. broj stolova u ugostiteljskom objektu, veličina terase i drugi bitni podaci koji se tiču poslovnog prostora, rješenje ureda za gospodarstvo)
3. Da li je u tom poslovnom prostoru već netko prije poslovao i tko?
4. Ima li skladište? (vlastito ili unajmljeno-ugovor)
5. Dugotrajna imovina /Osnovna sredstva/ pozajmice vlasnika (vlastita ili unajmljena-ugovor)
6. Odgovorne osobe i zaposlenici? (imena odgovornih osoba, broj zaposlenika)
(ime i prezime, e-mail, broj mobitela, telefona) odgovorne osobe i knjigovodstva)
Pitanja o poslovanju i transakcijama:
1. Koja je glavna djelatnost poreznog obveznika?
Detaljan opis budućeg poslovanja; kojom vrstom robe će poslovati, odnosno koje usluge će pružati; kada očekuje prve promete; gdje će se obavljati poslovanje; kako će se oglašavati na tržištu.
2. Hoće li porezni obveznik poslovati s EU/trećim zemljama? (isporuke/stjecanja; uvoz/izvoz)
Ako da, s kojim poslovnim partnerima (PDV ID broj, porezni broj; kako je uspostavljen kontakt s njima; na koji način će se odvijati poslovanje)
3. Ima li porezni obveznik otvoren račun u drugoj državi (ako ima u kojoj državi i koji je broj računa) / plaćanje preko pay pal ili Revolut računa ?
4. Ima li porezni obveznik već ugovorene poslove s kupcima/dobavljačima u tuzemstvu ili inozemstvu?
Ako da, koji su to poslovi i poslovni partneri? Postoje li pisani ugovori o suradnji s kupcima/dobavljačima? Da li je porezni obveznik bio u poslovnom prostoru kupca/dobavljača?
(Napomena: kod nabave dobara od nestajućeg trgovca obično nema stvarnih kontakata s direktorom, koji je ionako samo formalno direktor).
5. Da li su dogovoreni poslovi ugovoreni direktno s kupcem/dobavljačem ili preko posrednika?
6. Na koji način porezni obveznik obično kontaktira s kupcima/dobavljačima? (telefon, e-pošta, Skype…)
7. Neaktivna i povezana društva (ispis iz PBZO-a u prilogu) i potvrda poreznog obveznika o udjelima u navedenim društvima
Postupanje tijekom prvog posjeta
Inspektor provjerava podatke upisane u RPO i prikuplja druge podatke bitne za oporezivanje te sastavlja zapisnik u kojem navodi:
 koga je zatekao na adresi
 upisuje kontakt osobu – ime i prezime, email, broj mobitela, telefona odgovorne osobe i knjigovodstva ako isti nisu dostavljeni kod upisa u RPO
 opisuje poslovni prostor
 ima li skladište
 ima li vlastita ili unajmljena osnovna sredstva
 broj zaposlenika
 hoće li obveznik poslovati s EU/trećim zemljama
 ima li obveznik već ugovorene poslove s kupcima/dobavljačima u tuzemstvu
 jesu li dogovoreni poslovi ugovoreni direktno ili preko posrednika
 na koji način obveznik obično kontaktira s kupcima/dobavljačima
Zapisnik potpisuje inspektor i porezni obveznik/opunomoćenik pri čemu porezni obveznik može iznijeti primjedbu ili odbiti potpisati zapisnik što se obvezno unosi u sam zapisnik.
RPO
Upis u registar poreznih obveznika vrši sam obveznik putem obrasca RPO kao fizička osoba ili nadležno tijelo ako se radi o pravnoj osobi, u roku 8 dana od početka obavljanja djelatnosti.
Ako je porezni obveznik osnivanje pokrenuo putem sustava START, zatražio PDV ID broj i/ili ulazak u sustav PDVa upis u RPO vrši se prioritetno, isti dan po zaprimanju obrasca a najkasnije u roku 48 sati od trenutka zaprimanja.
Prema čl.68 OPZa porezni obveznik je dužan prijaviti sve činjenice bitne za oporezivanje, a osobito premještaj radionica ili stalne poslovne jedinice, početak obavljanja gospodarske djelatnosti, broj poslovnog računa izvan RH, izravno ili neizravno stjecanje više od 50% udjela ili većinskih članskih prava u tuzemnom ili inozemnom trgovačkom društvu, osobe koje su nad njim izravno ili neizravno stekle više od 50% udjela ili većinska članska prava i druge činjenice koje mogu biti od utjecaja za obračun, utvrđivanje i naplatu poreza.
Prijavu činjenica bitnih za oporezivanje potrebno je dostaviti u roku 30 dana od dana nastanka činjenice koju treba prijaviti.
Obrazac RPO podnosi se za dohodak od:
 obrtničke djelatnosti, slobodnih zanimanja, poljoprivrede i šumarstva i druge djelatnosti koje se oporezuju kao obrtničke
 imovine prema čl.56. – 58. Zakona
 nesamostalnog rada iz ili u inozemstvu i u diplomatskom, odnosno konzularnom predstavništvu strane države i međunarodnoj organizaciji ili u predstavništvu ili organizaciji koja u RH ima diplomatski imunitet
 imovine i imovinskih prava iz inozemstva
 kapitala i drugog dohotka iz inozemstva
 obrtničke djelatnosti i djelatnosti iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima i organiziranja kampova uz paušalno oporezivanje prema čl.82. Zakona
 djelatnosti slobodnih zanimanja iz čl.29. st.2.t.4.

Nema komentara:

Objavi komentar